Szombathely, MÁV-RoadShow 2017.09.05 11:30

2017-09-06 11:54:56


A vasi vasút volt a téma a szombathelyi tanácskozáson

2017. szeptember 05.

SZOMBATHELY

Villamosításról, intermodális csomópontokról, önkormányzati együttműködésről is szólt a közlekedési fórum.

- Szerencsés térség Szombathely, mert a MÁV és a GYSEV is jelen van - kezdte előadását Kiss-Becze Eszter, a MÁV Zrt. stratégiai és fejlesztési igazgatója a közlekedési konferencián, ahol a MÁV Zrt. és a Közlekedéstudományi Egyesület közös szervezésében tekintették át a térség vasúti fejlesztéseit.

Egy országjáró sorozat kezdődött a szombathelyi fórummal, amelyen részt vett mások mellett dr. Hende Csaba, Szombathely országgyűlési képviselője, V. Németh Zsolt államtitkár, Dél-Vas megye országgyűlési képviselője, valamint vasi polgármesterek, cégvezetők.

Szombathely földrajzi fekvéséből adódóan olyan város, amely nagy útvonalak kereszteződésében fekszik, például az 1900-as évek körül 16 irányba indultak innen vonatok - idézte fel megnyitóbeszédében dr. Puskás Tivadar polgármester.


- Versenyképes a vasút - ezt hallhatták a fórum résztvevői Dávid Ilonától, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójától. A cég egyik mérőszáma az adóssága - mondta. A 2010-ben még több mint 300 milliárd forintos adósságot sikerült azóta 60 milliárd forint alá csökkenteni. Az állami segítség mellett önerőből törlesztett a társaság, és fontos kiemelni azt is, hogy nő a MÁV bevétele. Fejlődik az áruszállítás és a személyszállítás is. Sok tennivalót említett még, például azt, hogy hiányzik a vasúti szakképzés. Szüksége lenne a társaságnak közép- és felsőfokú végzettségű, szakképzett munkatársakra. A térségről hangsúlyozta: szeretnének szorosabb kapcsolatot a helyi önkormányzatokkal, közös munkával fejleszteni a kötöttpályás közösségi közlekedést.

Kiemelte a vezérigazgató azt is, hogy a MÁV és a GYSEV nem vetélytársak a térségben, hanem közös a céljuk: az utasok kiszolgálása.

A villamosításról beszélt a térségben végrehajtott fejlesztések közül Ungvári Csaba, a GYSEV Zrt. vezérigazgató-helyettese. Gyakorlatilag a Szombathely-Kőszeg vonal kivételével villamosított pályán haladnak a vonatok. Ehhez villamos motorvonatokra van szükség. - Tavaly aláírtunk egy szerződést újabb tíz motorvonat beszerzésére, ezzel teljessé válik, húszdarabos lesz a flotta, vagyis 2019-re a regionális forgalomban valamennyi járművünk ilyen vonat lesz - mondta Ungvári Csaba.

A fórumon szó volt az intermodális csomópontokról is, vagyis az autóbuszos és vasúti közlekedési találkozásokról, ahol P+R parkolókat is kialakítottak, valamint biztonságos kerékpártárolókat.

- Ha megnézzük a térséget, látjuk, hogy Szombathely jelentősége egyre nagyobb. Szeretnénk az állomást infrastrukturális szempontból fejleszteni - sorolta a GYSEV vezérigazgató helyettese.

Forrás: vaol.hu, Bakos Ágnes